POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA
Pomoc psychologiczno pedagogiczna udzielana dziecku w przedszkolu polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu jego indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych i czynników środowiskowych wpływających na jego funkcjonowanie w przedszkolu. Jest wspieraniem potencjału rozwojowego dziecka i stwarzania warunków do jego aktywnego i pełnego uczestnictwa w życiu przedszkola oraz w środowisku społecznym.
Dla kogo?
Dla dzieci:
1) z niepełnosprawnością
2) z niedostosowaniem społecznym
3) z zagrożeniem niedostosowaniem społecznym
4) z zaburzeniami zachowania lub emocji
5) ze szczególnymi uzdolnieniami
6) ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
7) z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych
8) z chorobą przewlekłą
9) z sytuacjami kryzysowymi lub traumatycznymi
10) z niepowodzeniami edukacyjnymi
11) z zaniedbaniami środowiskowymi związanymi z sytuacją bytową dziecka i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi
12) z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanymi z wcześniejszym kształceniem za granicą
Pomocy psychologiczno pedagogicznej można udzielić każdemu dziecku, które wymaga wsparcia.
Kto udziela?
- nauczyciele
- wychowawcy
- specjaliści wykonujący zadania z zakresu PPP, w szczególności psycholodzy, pedagodzy specjalni, logopedzi, terapeuci pedagogiczni
PPP udzielana jest poprzez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów w trakcie bieżącej pracy z dzieckiem oraz w formie zajęć.
Korzystanie z PPP jest dobrowolne i nieodpłatne.
RODZAJE ZAJĘĆ:
- zajęcia specjalistyczne: korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne oraz inne zajęcia o charakterze terapeutycznym
- zajęcia rozwijające uzdolnienia
- konsultacje