POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA

 

Pomoc psychologiczno pedagogiczna udzielana dziecku w przedszkolu polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu jego indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych i czynników środowiskowych wpływających na jego funkcjonowanie w przedszkolu. Jest wspieraniem potencjału rozwojowego dziecka i stwarzania warunków do jego aktywnego i pełnego uczestnictwa w życiu przedszkola oraz w środowisku społecznym.

 

Dla kogo?

 

Dla dzieci:

1) z niepełnosprawnością

2) z niedostosowaniem społecznym

3) z zagrożeniem niedostosowaniem społecznym

4) z zaburzeniami zachowania lub emocji

5) ze szczególnymi uzdolnieniami

6) ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się

7) z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych

8) z chorobą przewlekłą

9) z sytuacjami kryzysowymi lub traumatycznymi

10) z niepowodzeniami edukacyjnymi

11) z zaniedbaniami środowiskowymi związanymi z sytuacją bytową dziecka i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi

12) z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanymi z wcześniejszym kształceniem za granicą

 

Pomocy psychologiczno pedagogicznej można udzielić każdemu dziecku, które wymaga wsparcia.

 

Kto udziela?

  • nauczyciele
  • wychowawcy
  • specjaliści wykonujący zadania z zakresu PPP, w szczególności psycholodzy, pedagodzy specjalni, logopedzi, terapeuci pedagogiczni

 

PPP udzielana jest poprzez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów w trakcie bieżącej pracy z dzieckiem oraz w formie zajęć.

 

Korzystanie z PPP jest dobrowolne i nieodpłatne.

 

RODZAJE ZAJĘĆ:

  • zajęcia specjalistyczne: korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne oraz inne zajęcia o charakterze terapeutycznym
  • zajęcia rozwijające uzdolnienia
  • konsultacje